آزادوار شهری به قدمت تاریخ

راه، پیداکردنی است

 

می‌گویند پروفسور جهانگیری کار آفرین نمونه دنیاست

حتما روستای معروف کندلوس را می‌شناسید. تا حالا فکر کرده اید این روستای جذاب ما با آن طبیعت بکرش چطور توریست خورش ملس شده و هر سال کلی توریست ایرانی و خارجی به آن جا می‌رود؟ خب حتما اماکن رفاهی دارد که آن جا را به یکی از نقاط توریستی ایران بدل کرده است. این روستا با آن جذابیت طبیعی اش همه شهرتش را مرهون تلاش های پروفسور علی اصغر جهانگیری است.

کارآفرین نمونه، نه تنها ایران؛ بلکه جهان!

زادگاه استاد 68 ساله؛ روستای زیبای کندلوس است. دیپلمش را در تهران گرفت؛ به تگزاس رفت و در آن جا لیسانس حفاری چاه نفت خواند.

برای مدتی در یکی از کمپانی های نفتی تگزاس مشغول به کار شد

دكتر جهانگيري زماني كه به ايران بازمي‌گردد و در كارخانجات سيمان تهران مشغول به كار مي‌شود و همزمان با كار در كنكور دانشگاه پلي‌تكنيك پذيرفته مي‌شود و كارشناسي ارشد مهندسي نساجي مدرك تحصيلي بعدي اوست . وي به مدت ده سال مديريت شرکت توليددارو را به عهده مي‌گيرد و همزمان با وقوع انقلاب، كارخانه هگزان كه توليدكننده محصولات شوينده و بهداشتي بود را تاسيس مي‌كند.

 همزمان مجتمع كشاورزي كندلوس را هم احداث مي‌ کند با اين هدف كه بتواند براي منطقه محروم و دورافتاده كندلوس كاري انجام دهد.

 ثبت موسسه فرهنگي و خيريه نيز از پروژه‌هايي بود كه همزمان با هگزان و مجتمع كشاورزي كندلوس انجام ‌داد. دكتر جهانگيري در زمان جنگ به دانشكده لندن مي‌رود و موفق به اخذ مدرك PhD از دانشگاه North field در رشته جامعه‌شناسي مي‌شود.

زماني كه مجتمع كشاورزي كندلوس راه‌‌اندازي شد چند پروژه ديگر راهم انجام مي‌دادم. حاصل تمام آن تلاشها تربيت مديركل، وكيل، شاعر، موسيقي‌دان، نويسنده و... از ميان 180 كودك بود كه مي‌خواستند همان چوپان، كشاورز و... باقي بمانند.

به دليل تلاش هايي كه در توسعه و آباداني كندلوس صورت گرفت اين منطقه جهاني شده است و دولت آن را به عنوان يك منطقه توريستي بين‌المللي انتخاب كرده است. مانند دهكده‌هايي كه در جنوب فرانسه از اقصي نقاط دنيا توريست و جهانگرد دارد.

22 جلد کتاب تالیف کرده و تنها موزه شخصی ایران هم مال اوست، موزه روستای کندلوس.

موزه ای با بیش از 8000 شیء تاریخی از 1800 سال قبل از میلاد تا دوره قاجار. برق، تلفن، جاده، موزه، رستوران، هتل،‌پارک، لابراتورا، کارخانه و... همه این ها چیزهایی هستند که از پروفسور به این روستا آورده. سالانه 60 هزار توریست از این روستا دیدن می‌کنند. جهانگیری با ایجاد مجتمع کشاورزی کندلوس، موسسه فرهنگی – انتشاراتی، کارخانه مواد شوینده، کارخانه تولید محصولات آرایشی و بهداشتی از طبیعت و چند مرکز دیگر 10 هزار فرصت شغلی برای روستای خودش ایجاد کرده و توصیه جالبی برای جماعت جوان دارد؛ « برای رسیدن به هدف یا راهی خواهیم ساخت، یا راهی خواهیم یافت!»

 - روستای صخره ای و زیبای کندوان آذربایجان شرقی -

---

---

---

---

---

---

----

---

---

--هتل کندوان-

----

---

----

----

---

---

---

----

 


نویسنده: داود ׀ تاریخ: چهار شنبه 22 تير 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

تمامی حقوق برای سایت روستای آزادوار محفوظ است. انتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است